Magento Commerce
Cistella de la compra: (0) | 0,00 € | Detall
La Taca Negra
Salvador Balcells
Meteora
Preu: 9,95 €
Formats disponibles:

Sinopsi

Una fuita de petroli al port de Tarragona provoca una marea negra que s’estén fins al cap de Salou. Enmig de les tasques de neteja apareix, ocult entre el rocam de la costa, el cadàver mutilat d’una dona jove. Mentrestant, en una ciutat del Gran Nord rus, enllà del Cercle Polar Àrtic, els pares d’Irina Grosnina fa mesos que han perdut el contacte amb la seva filla i recorren a un conegut amb un càrrec polític important al govern de Moscou.


Al voltant de Tarragona, la recerca policíaca, en un entorn de prostitució de luxe, s’enrareix amb la implicació d’un magnat rus de les finances i d’un destacat polític local. Emili Espinosa, sotsinspector dels Mossos d’Esquadra, policia intuïtiu, solitari i malparlat, es veu forçat a treballar en el cas juntament amb un col·lega enviat per Moscou. Tot plegat es va complicant amb un seguit d’efectes col·laterals que acaben superant la capacitat de reacció dels protagonistes.


La taca negra descriu, sovint cruament, uns ambients de gran sordidesa en uns llocs excessivament propers perquè els puguem ignorar. La facilitat de moviments de màfies estrangeres relacionades amb l’explotació sexual i els reductes de depravació en què es belluguen certs personatges de la novel·la ens parlen d’una realitat que s’entesta a sortir a la llum a través d’aquesta obra de ficció, que culmina amb un final obert i sorprenent.

L'autor / a

Salvador Balcells (L’Espluga de Francolí, 1946) ha estat llibreter durant vint anys i actualment està vinculat al món de la premsa en català i de la gestió cultural. És autor de tres llibres de divulgació: Visca la terra. Manual de l’ecologista català (Xarxa Edicions, 1983, i Edicions Lluita, 1989), Energia i societat. 

Salvador Balcells i Vilà

Una perspectiva catalana, Premi Xavier Romeu de Monografies per a l’Ensenyament (Edicions de la Federació d’Entitats Culturals del País Valencià, 1986), i Barcelona 92. Com desfer Catalunya (Edicions Lluita, 1986). A Meteora va publicar la novel·la La taca negra (2007), que introdueix el personatge del sotsinspector dels Mossos Emili Espinosa i que, amb el títol provisional de «Nines russes», va guanyar el Premi Joan Arús que convoca anualment l'Ajuntament de Castellar del Vallès. Aquesta obra és una de les primeres novel·les catalanes que també s’ha publicat en versió digital (e-book) a edi.cat. També en el camp de la ficció, ha col·laborat en les obres col·lectives Salou 6 pre-textos V (Ajuntament de Salou, 2009) i Estimada solitud i 15 contes més (La Busca Edicions, 2009). El vi fa sang (2010) és la segona novel·la de Balcells i es capbussa novament en el gènere policíac amb Emili Espinosa com a protagonista.

Descarrega un fragment gratuït d'aquest llibre

Altres llibres del mateix autor

Altres llibres que et poden interessar

Escriu la teva opinió i valora aquest producte

Opinions del lector


No hi ha opinions

Valoració

Escriu la teva opinió

Sobrenom
Resum de la vostra opinió
Opinió
Escriu el text de la Image

Etiquetes del producte

Ajuda'ns a etiquetar aquest producte:

Escriu les paraules clau (tags) que creguis que millor ajuden a definir aquest producte.

Feu servir espais per a separar les etiquetes. Feu servir cometes simples (') per a frases.

Moltes gràcies per la teva col·laboració!

Altres etiquetes:

No hi ha etiquetes.